Lesson 11, Closing at Pnyka & digital artifact #hub3001

Τελευταία συνάντηση και μας ανακοινώνεται ότι θα γίνει στον αρχαιολογικό χώρο της Πνύκας. Ενθουσιάστηκα. Αναρωτηθήκαμε μαζί με άλλους γιατί δεν γίνονται και άλλα μαθήματα γενικά σε εξωτερικούς διαφορετικούς χώρους. Η απορία στο τέλος της συνάντησης μου λύθηκε. Αρχικά να πω ότι ήταν μια απίστευτη εμπειρία και ο χώρος μαγικός. Ωστόσο το παραλήρησα με την προηγούμενη ενότητα του online learning. Στο ονλάιν τίθεται το ζήτημα του ταυτόχρονου καταιγισμού πληροφοριών, που ο νους δεν μπορεί να αφομοιώσει και να συγκεντρωθεί. Παραδόξως το ίδιο ένιωσα ορισμένες στιγμές και στην Πνύκα. Μας είχε ανατεθεί να κάνουμε σε ομάδες μια πολύ δημιουργική και προβολική δραστηριότητα. Όμως χαζεύοντας την όμορφη θέα, παρατηρώντας λεπτομέρειες, τους περαστικούς, την πέτρα όπου καθόμουν, κατάλαβα πόσο δύσκολο μου ήταν να συγκεντρωθώ. Ακόμα και το αστείο που θα έλεγες στον συμφοιτητή σου αποκτούσε άλλο νόημα από αυτό στην αίθουσα. Γιατί ξεχνιόσουν ότι εκείνη τη στιγμή βρίσκεσαι σε εκπαιδευτική διαδικασία και αφηνόσουν στην χαλαρότητα του χώρου.

Και αναρωτιέμαι. Μήπως τελικά οι αποστειρωμένες σχολικές αίθουσες που αγαπάμε να μισούμε είναι τελικά οι πλέον λειτουργικές; Θα ήθελα να πω πως όχι, αλλά δεν ξέρω. Ίσως να έχουμε ανάγκη την απομόνωση και την ουδετερότητα για να μάθουμε, ίσως ο πολύχρωμος κόσμος του διαδικτύου, της Πνύκας κλπ. να μην ενδεικνύεται σε αυτό.

Και μια σύντομη περιγραφή του ψηφιακού μου τεχνήματος. Αποφάσισα να φτιάξω ένα βιντεάκι για την ζωή των Instagrammers-influencers. Με άλλα λόγια για όσους βγάζουν λεφτά από το instagram. Που παρουσιάζουν ότι έχουν την τέλεια ζωή, το τέλειο σώμα, τον τέλειο σύντροφο. Έτσι δημιουργούν τάσεις (trends) θέτοντας τους περιβόητους στόχους (#Goals). Στην πραγματικότητα όμως η ζωή τους είναι μια μόνιμη διαφήμιση, καθώς πίσω από όλη αυτή την αρμονική ζωή βρίσκονται μεγάλες εταιρίες που προωθούν τα προϊόντα τους. Και φυσικά όλοι λατρεύουν τις διαφημίσεις, το κανονικό προϊόν όμως; Εκεί που θέλω να σταθώ δεν είναι στο επάγγελμα αυτό καθαυτό. Αν έχω να σχολιάσω κάτι εδώ είναι μόνο ότι δεν διευκρινίζεται ξεκάθαρα η τοποθέτηση της διαφήμισης. Αυτό που με προβληματίζει είναι ότι δημιουργείται μια πλάνη, μια ματαιοδοξία. Τόσο στα άτομα που εργάζονται πάνω σε αυτό, όσο και στον ‘απλό κόσμο’ που προσπαθεί να μιμηθεί τους επαγγελματίες και το αποτέλεσμα είναι απλά λυπηρό.

Αρχικός μου σκοπός ήταν να παρουσιάσω την θετική πλευρά του Instagram εστιάζοντας στην καλλιτεχνική-ποιοτική του χρήση. Διαβάζοντας όμως σε έρευνα ότι το μεσό αυτό είναι από τα πρώτα που κατηγορούνται για ψυχολογικά προβλήματα, είπα να φωτίσω την δυστοπική πλευρά. Αιτία θεωρώ όλων είναι η ανάγκη για επιβεβαίωση, αποδοχή και αγάπη. Ζούμε στην εποχή της εικόνας και ίσως ψάχνουμε σε λάθος μέρη τα λάθος πράγματα..

Καλό καλοκαίρι σε όλους!!

digital artifact https://vimeo.com/219279011

photo via https://hub3001.wordpress.com/2017/05/21/week-11/

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s